Lesrooster

Vanaf 1 juli mag Tesqua haar deuren weer volledig openen. Het is mogelijk om zowel indoor alsook outdoor te sporten. Op deze pagina vind je meer informatie over het aanbod.

Groepslessen

Wat zijn we blij met de heropening per 1 juli. We hebben veel vragen gehad om buiten te blijven lesgeven. Dit gaan we ook zeker doen. De lessen vinden zowel binnen alsook buiten plaats. Buiten hebben wij een tent voor de spinning en op het kunstgrasveld staan onze instructeurs klaar om jou een geweldige work-out te geven. Binnen hebben we een aantal lessen in de Body & Mindzaal.

Van een intensieve conditietraining tot een ontspannen Yoga les. Via ‘overzicht lesrooster’ vind je alle groepslessen op een rij! Bij slecht weer worden de lessen in de tent of op tennisbaan 7 gegeven.  

Wil je tennissen of squashen? Dat kan ook! Reserveer jouw baan bij de receptie.

Aqua workout is een beweegactiviteit in het water op muziek waarbij allerlei afwisselende oefeningen aanbod komen om je lichaam en conditie op een verantwoorde en gezellige manier te trainen. 

Cardio- en krachtoefeningen wisselen elkaar af om de drie B’s te trainen: de buik, de billen en de benen. Tijdens deze BBB les werk je op plezierige wijze aan kracht, balans, conditie én uithoudingsvermogen. 

Bootcamp is een workout waarbij de focus ligt op trainen met jouw eigen lichaamsgewicht. In een combinatie van krachtoefeningen en cardio worden alle spieren in je lichaam aangesproken. Kortom, de ideale les om te trainen op jouw eigen niveau en jouw eigen tempo. 

Blijf in beweging met deze ontspannen en gezellige groepsles. Balans, lenigheid, spier- en botversterkende oefeningen maar bovenal plezier komen tijdens deze groeples gegarandeerd aan bod.  

BodyBalance is een body & mind groepsfitness les, met als doel een goede balans tussen lichaam en geest. Tijdens de BodyBalance lessen wordt gebruik gemaakt van oefeningen en invloeden uit Pilates, Tai Chi en Yoga. Deze worden aangevuld met oefeningen voor gecontroleerd ademhalen, lenigheid, kracht, concentratie, meditatie, versteviging en evenwicht.

Bodypump is de originele barbell les die je hele lichaam versterkt. Dit programma daagt al je belangrijke spiergroepen uit met behulp van de beste krachtoefeningen. Fantastische muziek, professionele instructeurs en jouw eigen gewicht keuze inspireren je om de resultaten te behalen waar je naar streeft – en snel! 

Deze ultieme shape workout is voor de Body u Really Need. Een toegankelijke, effectieve en vooral motiverende groepsles waarbij je werkt aan alle facetten voor een fit, sterk en mooi lichaam. De workout waarmee je optimaal calorieën verbrandt en je hele lichaam in shape brengt! Cardio, spier verstevigende oefeningen en coretraining in één.

Effectieve buikspier oefeningen en buikspiertraining. Ontwikkel sterke buikspieren en een strakke en platte buik. .

Door middel van diverse loopoefeningen en training circuits en met gebruik van allerlei hulpmiddelen (steps, gewichtjes, elastieken etc.) verbeter je jouw conditie aanzienlijk in deze veelzijdige conditietraining.

FunXtion F`Flex is een training gericht op mobiliteit, flexibiliteit, kracht en balans.
Tijdens het halfuur doe je verschillende oefeningen met maximaal 14 deelnemers, waarbij je wordt begeleid door een instructeur. Dankzij de variabele oefeningen kan iedereen op zijn of haar eigen niveau trainen. 

FunXtion Insane is een workout voor de fanatieke  sporter. Insane is een intensieve interval training met langere periodes van zware inspanning en een korte stop. Dit is de uitdaging om jezelf in top conditie te krijgen! Het is gericht op kracht, dus je spieren krijgen het zwaar in deze training.

FunXtion Move-it: een workout met allemaal losse materialen en in verschillende disciplines. De zes onderdelen zijn: Kettlebell, barbell, boksen, core, sandbag, SAQ (speed, agility, quickness). Alle onderdelen komen aan bod dus bereid je voor op een pittige training. 

High Intensity Interval Training: een korte, doch intensieve training die jouw metabolisme (zowel aerobe als anaerobe) verhoogd, de groeihormoonproductie stimuleert en jouw explosieve kracht vergroot. Tijdens de HIIT lessen worden intensieve en extensieve intervaltrainingsblokken afgewisseld.

Wil je een sterk en soepel lichaam zonder het te zwaar te belasten? Dan is pilates iets voor jou. Na een aantal lessen kun je het zelf altijd en overal toepassen. Vind met deze les de ultieme balans tussen body en mind. De focus ligt tijdens de oefeningen op concentratie en stabiliteit.

Power

De power groepsles staat bekend om krachtoefeningen die in een zo hoog mogelijk tempo worden uitgevoerd. De combinatie van een oefening met kracht en een oefening met hoge snelheid zorgt ervoor dat je snel je conditie en explosiviteit verbeterd. Een basisconditie krachttraining is voor deze groepsles vereist. 

Lopen in een groep zonder dat je steeds aanpassingen hoeft te doen op je loopband. De trainer heeft alles al ingesteld. Alleen aanmelden en lopen is wat jij nog hoeft te doen. Wil je beter worden in hardlopen? Dit is je kans.

Spinning is de uitdagende groepsles om je conditie te verbeteren. Wanneer je eenmaal begonnen bent, ben je niet meer te stoppen! Bij spinning bepaal je zelf de weerstand van je fiets. Het maakt hierdoor niet uit of je oud, jong, beginnend sporter of gevorderde bent. Spinning doe je altijd op je eigen niveau!

Strength is een les die gericht is op het ontwikkelen van kracht. In het eerste gedeelte van de les zal er gekeken worden naar de bewegingen en hoe deze technisch goed worden uitgevoerd.  Het gebruik van zwaardere gewichten en het kunnen opschalen zal daarna centraal staan. Zo haal je het maximale uit oefeningen als de squat, deadlift, cleans, overhead presses en bentover rows.

LES MILLS  combineert blokken van kracht-, cardio- en coretraining tot een complete en effectieve workout. Een LES MILLS TONE training bestaat uit een mix van oefeningen om het hele lichaam te trainen en de hartslag te verhogen.

Dit is een fun en entertaining total body workout op loopbanden, geschikt voor alle sporters. In een les van dertig minuten komt zowel conditie als spierversteviging aan bod.

XCore is een core training waarbij de focus ligt op het opbouwen van conditie, het versterken van spier- en bindweefsel en het verbranden van calorieën. Doormiddel van de speciaal ontworpen XCO-trainer wordt het uithoudingsvermogen en de explosieve kracht in je spieren vergroot.

Het beoefenen van Yoga is niet alleen zeer ontspannend maar draagt ook bij aan spierkracht, flexibiliteit en balans. Kun jij wel een rustmoment gebruiken in je drukke leven? Dan is Yoga echt iets voor jou. 

De houdingen die je bij deze vorm van yoga aanneemt zijn vooral gericht op het versterken en het versoepelen van bindweefsel en gewrichten; ze rekken dieperliggende spieren en maken het bekkengebied los. In eerste instantie zijn de houdingen bedoeld om langer in de Lotushouding te kunnen blijven mediteren, maar het is vooral fijne lichaamsbeweging voor wie een zittend beroep heeft.

 

Tijdens de zenlessen wordt gebruik gemaakt van oefeningen en invloeden uit Bodybalance, Pilates, Tai Chi en Yoga met als doel een goede balans tussen lichaam en geest. Een optimale groepsles om tot rust te komen en  even aan de alledaagse stress te ontsnappen. 

Extra motivatie nodig?

Kan je bij het sporten wel wat extra motivatie gebruiken? Of wil je écht het maximale uit je training en jezelf halen? Dan is personal training iets voor jou. Trainen met een personal trainer die precies weet wat jouw doelstellingen zijn en hoe je die het beste kan bereiken. Bij Tesqua is er altijd een personal trainer die precies bij jou past!